Carlos Sainz, de coureur van het Ferrari team, kende een uitdagend weekend tijdens de recente Grand Prix. Na als zesde te zijn gestart, verloor hij al snel terrein door problemen met zijn auto.
Problemen bij de start voor Sainz
Sainz verloor bij de start direct twee posities aan Sergio Perez en George Russell, waardoor hij terugviel naar de achtste plek. Deze tegenslag werd verergerd door een zware crash in bocht 1, wat resulteerde in een rode vlag situatie. Het probleem leek te liggen bij de koppeling van de Ferrari van Sainz. Hij uitte over de boordradio zijn frustratie over de startproblemen die het hele weekend speelden. Later zou hij ook klagen over een vastzittende versnellingspaddle aan de linkerkant.
Technische mankementen drukken stempel op prestaties
De problemen waren niet beperkt tot de koppeling. Sainz bevestigde dat het om een defect onderdeel ging en niet om een kalibratieprobleem. Dit was een tegenvaller voor het Ferrari-team, dat gedurende het seizoen juist sterke starts had gekend.
Elektronica laat Leclerc in de steek
De situatie voor Ferrari werd nog somberder toen teamgenoot Charles Leclerc uitviel tijdens de opwarmronde door een elektronica falen. Dit leidde tot het uitvallen van de hydraulica en stuurbekrachtiging van zijn auto. Sainz merkte op dat het een gemiste kans was om belangrijke punten van Mercedes in te halen, maar erkende ook dat het tempo van de auto niet voldoende was om de concurrentie aan te gaan met teams zoals Aston Martin, McLaren en Red Bull.
Teamchef Vasseur geeft duiding
Fred Vasseur, de teambaas van Ferrari, gaf aan dat de koppelingsproblemen van Sainz misschien niet zo wijdverspreid waren als de coureur had aangegeven. Hij bevestigde dat de herstart na de rode vlag goed verliep en benadrukte de noodzaak om de oorzaak van de problemen bij de eerste start te begrijpen. Volgens Vasseur was er slechts sprake van een kortstondig probleem met de versnellingspook, wat snel verholpen werd.
De technische tegenslagen van Ferrari tijdens dit raceweekend benadrukken de fijne lijn tussen succes en falen in de Formule 1. Met elke race die komt, zal het team ongetwijfeld streven naar verbetering en betrouwbaarheid om terug te keren naar de top van het klassement.