De druk was groot in Oostenrijk, zowel qua sfeer als op de baan. Helmut Marko gaf in een gesprek met OE24 aan dat hij blij is dat Red Bull erin slaagde hun voorsprong in het kampioenschap te vergroten. Hoewel een overwinning beter zou zijn geweest, is hij tevreden met de toegenomen voorsprong in zowel het rijders- als constructeurskampioenschap. Voor de volgende race, de Britse Grand Prix, kondigde Marko updates voor Red Bull aan. “We zullen terugslaan, we brengen een upgrade,” benadrukte de 81-jarige Oostenrijker.
Verstappen en mogelijke overstap naar Mercedes
Marko ging ook in op de suggestie dat Verstappen mogelijk naar Mercedes zou gaan volgend jaar. Hij benadrukte dat zolang Red Bull Verstappen een auto biedt waarmee hij kan winnen en er harmonie in het team is, hij zijn contract zal respecteren. “En wat als Mercedes hem een winnende auto kan geven? ‘Als, als, als… Dat is momenteel niet het geval,’ zei Marko.”
Marko herhaalde dat het doel van Red Bull het wereldkampioenschap is en dat de prestaties tijdens de Oostenrijkse GP hebben bijgedragen aan het behalen van dat doel. Met de aangekondigde upgrades voor de Britse Grand Prix hoopt Red Bull hun voorsprong verder uit te breiden en een sterke prestatie neer te zetten. De focus blijft liggen op het leveren van een auto die competitief is en Verstappen in staat stelt om te winnen, ondanks speculaties over mogelijke teamwisselingen in de toekomst.
In het gesprek met OE24 benadrukte Marko ook de intensiteit van de race in Oostenrijk en hoe belangrijk het was om de voorsprong in het kampioenschap te behouden. Deze updates en strategische focus tonen aan dat Red Bull vastberaden is om hun dominantie in de Formule 1 voort te zetten en hun positie aan de top van zowel het rijders- als constructeurskampioenschap te versterken.
Laatste updates van Red Bull Racing
Red Bull Racing heeft in het Formule 1-seizoen van 2024 niet stilgezeten op het gebied van ontwikkeling. Het team heeft verschillende upgrades geïntroduceerd om de prestaties van de RB20 verder te verbeteren en hun concurrentievoordeel te behouden. Een van de meest opvallende upgrades werd geïntroduceerd tijdens de Grand Prix van Emilia-Romagna, de eerste Europese race van het seizoen.
Red Bull bracht hier een uitgebreid pakket aan verbeteringen, waarbij de focus lag op meerdere cruciale onderdelen van de auto. De vloer, een essentieel element onder de huidige F1-reglementen, onderging significante wijzigingen. Het bovenste oppervlak werd verlaagd om de luchtstroom naar de achterkant van de auto te optimaliseren en meer downforce te genereren.
Daarnaast werd het profiel van het voorste deel van de vloerrand aangepast. Ook de aerodynamica rond de achterwielen werd verbeterd, met aanpassingen aan het bodywork om de koeling te optimaliseren.
De winglets bij de uitlaten van de remkoeling werden opnieuw ontworpen voor een betere efficiëntie. Aan de voorkant van de RB20 introduceerde het team een nieuwe voorvleugel. De voorste rand van de endplate werd aangepast om de stabiliteit in bochten te verbeteren, terwijl de derde en vierde flap een grotere koorde kregen om meer downforce te genereren. Deze wijzigingen vereisten ook aanpassingen aan de neus van de auto.
Hoewel Red Bull niet altijd met grote upgradepakketten komt, blijft het team continu kleine verbeteringen doorvoeren. Dit werd duidelijk tijdens de Grand Prix van Spanje, waar de RB20 werd voorzien van verschillende nieuwe onderdelen.