Alex Albon wist dat hij snel voorbij de Haas-coureurs moest, die direct voor hem stonden op de startgrid. Zijn verwachting was dat zij tijdens de race langzamer zouden zijn, waardoor een goede start cruciaal was. Albon’s poging om aan de rechterkant voorbij Hulkenberg te komen, werd abrupt beëindigd toen Magnussen, die aan de linkerzijde reed, contact maakte met Hulkenberg, waardoor Albon en Magnussen direct uit de race lagen. Hoewel Hulkenberg de race kon voortzetten en zijn auto gerepareerd werd tijdens de daaropvolgende rode vlag, bleven Oscar Piastri en Daniel Ricciardo achter met schade, waardoor beide Australiërs met een ronde achterstand herstartten.
De gevolgen van de crash
Albon deelde na afloop van de race zijn frustraties met Motorsport.com over het incident. Hij benadrukte hoe belangrijk het was om de Haas-coureurs snel voorbij te gaan. “Zij zouden het verkeer op de baan veroorzaken, en als ik hen vroeg in de race voorbij kon gaan, dan hadden we een echt goede kans om punten te scoren,” zei Albon. Dit maakt het des te frustrerender dat zijn goede start voor niets was. De discussie of hij de top 10 kon halen, liet hij in het midden, maar benadrukte dat het belangrijker was te voorkomen dat anderen punten zouden scoren.
Hulkenbergs vergelijking met het incident in Qatar
Nico Hulkenberg vergeleek het incident humoristisch met een eerdere botsing in Qatar. “Beiden voelden zich aangetrokken tot mij, wilden mij een kus geven, en dat kregen ze,” grapte hij. Hoewel hij het incident als een déjà vu ervoer, erkende hij dat het allemaal heel snel gebeurde. Hij besefte dat Kevin het misschien iets te hard probeerde en uiteindelijk de prijs betaalde. Hulkenberg betreurde het verlies van de nieuwe set zachte banden die gerepareerd moesten worden tijdens de rode vlag, omdat de zachte band duidelijk de beste keuze was voor de race.
Magnussens teleurstelling na Mexico
Het vroege uitvallen van Kevin Magnussen was extra teleurstellend omdat het slechts een week na zijn grote crash in Mexico gebeurde, welke werd veroorzaakt door een defect aan de ophanging. “Ik had een goede start en een positief gevoel over de auto en de zachte banden aan de linkerkant van de grid,” vertelde Magnussen. Zijn optimisme veranderde snel in frustratie toen hij voor de tweede keer tegen de muur botste, buiten zijn schuld om.