De koelingsvereisten zijn een hoofdfocus voor een aantal teams vanwege de hoogte waarop de Grand Prix van Mexico City wordt gehouden. Het Autodromo Hermanos Rodriguez ligt op meer dan 2200 meter boven zeeniveau en de lage luchtdichtheid creëert uitdagingen als het gaat om koeling en neerwaartse kracht. Hierdoor hebben acht teams kleine aanpassingen gedaan om hun auto’s aan te passen aan de omstandigheden dit weekend.
Aanpassingen van de teams
Red Bull heeft de frontale koellamellen aan de rechterkant van de auto vergroot, terwijl Ferrari dit aan beide zijden heeft gedaan, en verder naar achteren langs de motorkap. Alpine heeft een soortgelijke verandering doorgevoerd door de middelste lamellen te vergroten en heeft daarbij een grotere uitlaat voor het Coke-gedeelte van de motorkap aan de achterkant van de auto toegevoegd.
Bij McLaren is er een aangepaste geometrie van de motorkap en een grotere opening voor de luchtinlaat van de voorrem om meer luchtstroom naar de voorremmen te leiden voor koeldoeleinden. Haas heeft ook een paar nieuwe onderdelen beschikbaar, hoewel daar extra lamellen zijn toegevoegd aan de bijgewerkte carrosserie die vorig weekend als onderdeel van een breder pakket naar de Grand Prix van de Verenigde Staten is gebracht.
AlphaTauri heeft grotere voorrem-luchtinlaten evenals een vergrote uitlaat in het midden van de motorkap om meer luchtstroom door de centrale radiator te krijgen, terwijl Williams zich bij de lijst voegt van auto’s met een grotere motorkap beschikbaar evenals extra koellamellen indien nodig op basis van hoe de temperaturen van de aandrijflijn en versnellingsbakvloeistof zijn tijdens de training.
Update bij Alfa Romeo
De enige update die is ingediend, is bij Alfa Romeo, waar een nieuwe achterrem-luchtinlaat is geïntroduceerd die “werkt in combinatie met de vloer die in Austin is geïntroduceerd om de aerodynamische efficiëntie van de auto te verbeteren en neerwaartse kracht te genereren.”