Het laatste Formule 1 nieuws. Alle ontwikkelingen, coureurs, actuele standen en kalender
Home F1-nieuws Technische updates: Grand Prix van Mexico-Stad
F1-nieuws

Technische updates: Grand Prix van Mexico-Stad

28
updates gp mexico
Foto: WTF1

De koelingsvereisten zijn een hoofdfocus voor een aantal teams vanwege de hoogte waarop de Grand Prix van Mexico City wordt gehouden. Het Autodromo Hermanos Rodriguez ligt op meer dan 2200 meter boven zeeniveau en de lage luchtdichtheid creëert uitdagingen als het gaat om koeling en neerwaartse kracht. Hierdoor hebben acht teams kleine aanpassingen gedaan om hun auto’s aan te passen aan de omstandigheden dit weekend.

Aanpassingen van de teams

Red Bull heeft de frontale koellamellen aan de rechterkant van de auto vergroot, terwijl Ferrari dit aan beide zijden heeft gedaan, en verder naar achteren langs de motorkap. Alpine heeft een soortgelijke verandering doorgevoerd door de middelste lamellen te vergroten en heeft daarbij een grotere uitlaat voor het Coke-gedeelte van de motorkap aan de achterkant van de auto toegevoegd.

Bij McLaren is er een aangepaste geometrie van de motorkap en een grotere opening voor de luchtinlaat van de voorrem om meer luchtstroom naar de voorremmen te leiden voor koeldoeleinden. Haas heeft ook een paar nieuwe onderdelen beschikbaar, hoewel daar extra lamellen zijn toegevoegd aan de bijgewerkte carrosserie die vorig weekend als onderdeel van een breder pakket naar de Grand Prix van de Verenigde Staten is gebracht.

AlphaTauri heeft grotere voorrem-luchtinlaten evenals een vergrote uitlaat in het midden van de motorkap om meer luchtstroom door de centrale radiator te krijgen, terwijl Williams zich bij de lijst voegt van auto’s met een grotere motorkap beschikbaar evenals extra koellamellen indien nodig op basis van hoe de temperaturen van de aandrijflijn en versnellingsbakvloeistof zijn tijdens de training.

Update bij Alfa Romeo

De enige update die is ingediend, is bij Alfa Romeo, waar een nieuwe achterrem-luchtinlaat is geïntroduceerd die “werkt in combinatie met de vloer die in Austin is geïntroduceerd om de aerodynamische efficiëntie van de auto te verbeteren en neerwaartse kracht te genereren.”

Gerelateerd nieuws

Aston Martin: Nieuwe F1-investering betekent geen vertrek van Lawrence Stroll

Aston Martin en de toekomst van Lawrence Stroll Aston Martin, bekend om...

Ocon legt uit waarom hij teamorder ‘positie behouden’ niet volgde in F1

Ocon’s misverstand tijdens de Grand Prix van Las Vegas Esteban Ocon, coureur...

Formule 1-coureurs pleiten voor verplaatsing van Las Vegas Grand Prix

De uitdagingen van de nieuwe racekalender De Formule 1 heeft onlangs een...

Alpine trekt zich terug uit F1-motor gelijktrekking

Alpine ziet af van motorupgrade in Formule 1 Recente ontwikkelingen in de...

Buitenlandse pers geeft Verstappen topcijfers: ‘Hij kwam terug met een waanzinnige snelheid’

De uitdagingen voor Verstappen in Las Vegas Max Verstappen, bekend om zijn...

Ricciardo’s strijd in Las Vegas: AlphaTauri in een andere competitie

De uitdagingen van AlphaTauri in Las Vegas Daniel Ricciardo, de ervaren Formule...

Oscar Piastri’s verrassende snelheid bij McLaren in Las Vegas GP

Een onverwachte wending voor Piastri en McLaren Oscar Piastri, de Australische coureur...

Aston Martin focust zich niet op McLaren in Abu Dhabi

Focus op eigen prestaties, niet op McLaren Aston Martin, onder leiding van...