Tijdens de zomeronderbreking leek AlphaTauri voor 2024 vast te houden aan Yuki Tsunoda en Daniel Ricciardo. Maar het was al bekend dat een mogelijke nieuwe hoofdsponsor veranderingen wilde zien. Tot aan de Grand Prix van Japan is deze sponsor echter niet bevestigd en de rijders zitten nog in onzekerheid. Er heerst onduidelijkheid binnen het in Italië gebaseerde F1-team.
In het lopende F1-seizoen kwamen signalen dat AlphaTauri in 2024 een metamorfose zal ondergaan. Er waren berichten over een nieuw management en zowel AlphaTauri als Red Bull gaven aan dat het team onder een andere naam verder gaat. Hoewel bekend werd dat Franz Tost zou vertrekken en Laurent Mekies en Peter Bayer zijn rol overnemen, blijft de identiteit van de nieuwe hoofdsponsor een raadsel.
AlphaTauri blijft het zusterbedrijf van Red Bull. Red Bull heeft besloten het team niet te verkopen, ook al was er interesse van diverse partijen. Ze geloven dat F1-teams in waarde zullen stijgen en zien ook sportieve voordelen van het behoud van een tweede team.
Het management van Red Bull wenst echter dat het zusterteam financieel zelfstandig is, wat betekent dat er sponsors nodig zijn. Dankzij voldoende externe sponsoring en prijzengeld hoeft Red Bull de costcap van ongeveer 135 miljoen dollar niet te dekken. Aanvankelijk leek Hugo Boss de ideale sponsor om het kledingmerk AlphaTauri over te nemen en tegelijkertijd hoofdsponsor van het team te worden. Bayer, de nieuwe CEO, bevestigde dat Hugo Boss betrokken zou zijn, maar er komt een nog grotere hoofdsponsor.
Adidas wordt genoemd als een mogelijke kandidaat, wat logisch zou zijn gezien de huidige populariteit van de Formule 1. Grote kledingmerken zoeken naar mogelijkheden in de top van de autosport vanwege de enorme voordelen op het gebied van zichtbaarheid en merchandising. Het blijft echter de vraag of Adidas de stap zet of dat een andere sponsor dan Hugo Boss de plek inneemt. De opmerking over een ‘nog grotere sponsor’ kan ook tactiek zijn om meer uit onderhandelingen te halen met geïnteresseerde partijen.