Het laatste Formule 1 nieuws. Alle ontwikkelingen, coureurs, actuele standen en kalender
Home F1 teams Verstappen: Red Bull moet nog verbeteren op stratencircuits en kerbs
F1 teams

Verstappen: Red Bull moet nog verbeteren op stratencircuits en kerbs

17
red bull
Foto: F1 Fever

Wereldkampioen Max Verstappen en de technisch directeur van Red Bull, Pierre Wache, zijn duidelijk over waar het huidige dominante team van Formule 1 in 2024 moet verbeteren: op lage snelheid bochten en kerbs. De RB19 leed zijn enige nederlaag in het seizoen 2023 op een locatie waar deze twee elementen gecombineerd werden met fouten van Red Bull in hun pogingen om de rijhoogte-instellingen aan te passen, wat bijdroeg aan de overwinning van Carlos Sainz voor Ferrari in Singapore.

Verstappen’s visie op verbeteringen

In een exclusief interview met Motorsport.com gaf Verstappen aan dat het voor zijn team helpt als ze weten in welke richting ze werken. Dit in het licht van de “niet ideale” impact van Red Bulls verminderde ontwikkeltijd voor het grootste deel van 2023 als gevolg van de straf voor het overtreden van het kostenplafond in 2021. Verstappen benadrukte dat de focus vooral ligt op stratencircuits en lage snelheid, kerbing. “Deze dingen, daar zijn we op dit moment niet de beste in,” zei hij.

Wache’s bevestiging en voorzichtigheid

Wache bevestigde Verstappens beoordeling tijdens de seizoensfinale van 2023 in Abu Dhabi. Hij suggereerde echter ook dat Red Bull voorzichtig moet zijn om niet de beste kwaliteiten van de RB19 op te offeren bij het proberen aan te pakken van die paar gebieden waar het team dit jaar moeite mee had. “Lage snelheid is duidelijk [een gebied]. 90-graden bochten zijn we niet de beste, zoals je kon zien in de kwalificatie in Baku en een ander type circuit daar. Singapore was ook niet fantastisch,” zei Wache. Hij benadrukte ook de noodzaak om de capaciteit van de auto om kerbs en hobbelige circuits te berijden te verbeteren.

Het evenwicht tussen verbeteren en behouden

Wache benadrukte het belang van voorzichtigheid bij het verbeteren van zwakke punten zonder de sterke punten te veel in gevaar te brengen. “In ons systeem en in deze business krijg je nooit iets voor niets. Je kunt de algehele potentie van iets verbeteren, maar meestal beïnvloedt het ook een ander aspect van de auto,” legde hij uit. Het doel is dus om de zwaktes te verbeteren zonder de krachten die ze hebben opgebouwd te veel te compromitteren. Dit evenwicht tussen verbeteren en behouden is cruciaal voor het succes van Red Bull in het komende seizoen.

Gerelateerd nieuws

Gaat Mercedes het volgend jaar zwaar krijgen?

De evolutie van Max Verstappen en de RB20 De discussies in het...

Zorgwekkende beoordeling van Williams’ F1 voorbereidingen voor 2024

Williams’ laatste moment shakedown Williams was het laatste team dat hun auto...

Waarom Vooruitgang en Niet Vroege Vorm Bepalend Is voor de Alpine F1 Teamleider

De uitdagingen van Alpine aan het begin van het seizoen Alpine F1...

Waarom de controverse rond de alliantie tussen Red Bull en RB in de F1 niet zal verdwijnen

De Formule 1-wereld is geen onbekende voor controverses en debatten, en de...

Mercedes W15 optimisme groeit terwijl Lewis Hamilton lovende woorden spreekt

Hamiltons laatste seizoen bij Mercedes Lewis Hamilton staat aan de vooravond van...

Red Bull-goeroe Adrian Newey ziet een ‘interessante’ innovatie op Mercedes W15

Lewis Hamilton spreekt over de ‘droom’ om Mercedes weer aan de top...

Wat voedt de zorgen van McLaren over de alliantie tussen Red Bull en RB in de Formule 1?

De kern van de zorgen McLaren CEO Zak Brown is uitgesproken over...

Red Bull twijfelt of Mercedes-stijl F1-sidepods werken

Red Bulls agressieve autoherziening Het team uit Milton Keynes heeft dit jaar...