Het laatste Formule 1 nieuws. Alle ontwikkelingen, coureurs, actuele standen en kalender
Home F1 teams Verstappen: Red Bull moet nog verbeteren op stratencircuits en kerbs
F1 teams

Verstappen: Red Bull moet nog verbeteren op stratencircuits en kerbs

43
red bull
Foto: F1 Fever

Wereldkampioen Max Verstappen en de technisch directeur van Red Bull, Pierre Wache, zijn duidelijk over waar het huidige dominante team van Formule 1 in 2024 moet verbeteren: op lage snelheid bochten en kerbs. De RB19 leed zijn enige nederlaag in het seizoen 2023 op een locatie waar deze twee elementen gecombineerd werden met fouten van Red Bull in hun pogingen om de rijhoogte-instellingen aan te passen, wat bijdroeg aan de overwinning van Carlos Sainz voor Ferrari in Singapore.

Verstappen’s visie op verbeteringen

In een exclusief interview met Motorsport.com gaf Verstappen aan dat het voor zijn team helpt als ze weten in welke richting ze werken. Dit in het licht van de “niet ideale” impact van Red Bulls verminderde ontwikkeltijd voor het grootste deel van 2023 als gevolg van de straf voor het overtreden van het kostenplafond in 2021. Verstappen benadrukte dat de focus vooral ligt op stratencircuits en lage snelheid, kerbing. “Deze dingen, daar zijn we op dit moment niet de beste in,” zei hij.

Wache’s bevestiging en voorzichtigheid

Wache bevestigde Verstappens beoordeling tijdens de seizoensfinale van 2023 in Abu Dhabi. Hij suggereerde echter ook dat Red Bull voorzichtig moet zijn om niet de beste kwaliteiten van de RB19 op te offeren bij het proberen aan te pakken van die paar gebieden waar het team dit jaar moeite mee had. “Lage snelheid is duidelijk [een gebied]. 90-graden bochten zijn we niet de beste, zoals je kon zien in de kwalificatie in Baku en een ander type circuit daar. Singapore was ook niet fantastisch,” zei Wache. Hij benadrukte ook de noodzaak om de capaciteit van de auto om kerbs en hobbelige circuits te berijden te verbeteren.

Lees ook:  Red Bull betreurt niet waarschuwen van Verstappen over onderzoek Norris

Het evenwicht tussen verbeteren en behouden

Wache benadrukte het belang van voorzichtigheid bij het verbeteren van zwakke punten zonder de sterke punten te veel in gevaar te brengen. “In ons systeem en in deze business krijg je nooit iets voor niets. Je kunt de algehele potentie van iets verbeteren, maar meestal beïnvloedt het ook een ander aspect van de auto,” legde hij uit. Het doel is dus om de zwaktes te verbeteren zonder de krachten die ze hebben opgebouwd te veel te compromitteren. Dit evenwicht tussen verbeteren en behouden is cruciaal voor het succes van Red Bull in het komende seizoen.

Gerelateerd nieuws

Ferrari’s grote veranderingen: nieuwe ontwikkelingspakketten na de zomerstop

Ferrari staat op het punt om ingrijpende wijzigingen door te voeren in...

Red Bull worstelt met uitdagingen voor Belgische Grand Prix

Red Bull staat voor grote uitdagingen bij de aankomende Belgische Grand Prix....

Max Verstappen weigert Red Bull’s verbod op sim-racen: “Ik weet wat ik doe”

Max Verstappen heeft duidelijk gemaakt dat hij geen beperkingen accepteert op zijn...

Audi’s F1-project in crisis: Binotto keert terug na onverwachte ontslagen

Het Audi F1-project, dat in 2026 Sauber zou overnemen, verkeert in een...

Het echte probleem achter McLaren’s teamorder probleem

De teamorder-controverse bij McLaren tijdens de Hongaarse Grand Prix 2024 onthulde diepere...

Red Bull’s schokkende beslissing na Verstappens felle kritiek in Hongarije

Max Verstappen uitte tijdens de Hongaarse Grand Prix felle kritiek op Red...

McLaren’s teamorders in Hongarije kunnen kostbaar zijn voor Norris’ titelkansen

McLaren’s beslissing om Lando Norris de overwinning te laten afstaan aan Oscar...

Red Bulls slechtste race van het jaar in Hongarije

De Hongaarse Grand Prix van 2024 was zonder twijfel Red Bulls slechtste...