Het laatste Formule 1 nieuws. Alle ontwikkelingen, coureurs, actuele standen en kalender
F1 nieuws F1 coureurs Norris grinnikt bij het zien van Verstappen’s moeilijkheden in Singapore: “Zo’n slechte auto heb ik nog nooit gezien”

Norris grinnikt bij het zien van Verstappen’s moeilijkheden in Singapore: “Zo’n slechte auto heb ik nog nooit gezien”

437
Norris grinnikt bij het zien van Verstappen’s moeilijkheden in Singapore: “Zo’n slechte auto heb ik nog nooit gezien”
Foto: Getty Images / Red Bull Content Pool / redbullcontentpool.com

Lando Norris eindigde indrukwekkend als tweede in de Grand Prix van Singapore. Opmerkelijk genoeg stond er dit keer geen coureur van Red Bull naast hem op het podium – een unicum dit seizoen. Na de race werd Norris ondervraagd over het tegenvallende prestaties van het Oostenrijkse team in Singapore.

Vanaf een vierde startpositie op het Marina Bay Street Circuit, wist Norris de tweede plaats te bemachtigen. Hij zette een schitterende race neer en moest op het einde de twee naderende Mercedes-auto’s van zich afhouden. Zijn belangrijkste concurrenten waren dit keer Mercedes en Ferrari, terwijl Red Bull Racing opvallend afwezig was in de top. Het gehele weekend bleek de RB19 van zowel Max Verstappen als Sergio Pérez ondermaats te presteren. Na de race bevestigde Norris dat de prestaties van de auto onder de verwachtingen lagen.

Tijdens de persconferentie werd Norris gevraagd naar zijn mening over Red Bull’s prestaties. Was dit een eenmalige misstap of een teken van een blijvende trend? Norris gaf toe dat hij had gehoopt op het laatste, maar gelooft dat het waarschijnlijk een eenmalige gebeurtenis was. “Hoewel ik erover heb gefantaseerd, ben ik ervan overtuigd dat ze volgend weekend in Japan weer op de voorgrond zullen zijn,” zei hij. Echter, de McLaren-coureur gaf toe geschokt te zijn door de beelden van Verstappen’s RB19. Voor Norris leek het de minst indrukwekkende auto die hij ooit had waargenomen.

Over de RB19 zei Norris: “Ik ben onzeker over de problemen van Red Bull dit weekend. Maar toen ik de beelden van Max’s rit zag, moest ik even grinniken. Het leek wel de slechtste auto die ik ooit had gezien.” Desondanks heeft hij niet het gevoel dat dit een voorbode is voor toekomstige races. “Max kon er ook om lachen. We zullen het volgende raceweekend wel zien. Ik verwacht dat ze waarschijnlijk weer aan de top staan,” concludeerde hij.

Gerelateerd nieuws

George Russell en Kimi Antonelli

Twee zorgelijke F1-trends voor George Russell terwijl Kimi Antonelli blijft schitteren in 2026

George Russell begon 2026 als een van de grote titelfavorieten, maar enkele...

Lewis Hamilton Ferrari

Lewis Hamilton eist onderzoek nadat Ferrari snelheid verliest in Monaco-kwalificatie

Ferrari leek af te stevenen op een droomscenario in Monaco, maar enkele...

Ferrari SF-26

Montoya ziet unieke kans voor Hamilton om Leclerc onder druk te zetten in Monaco

Terwijl Charles Leclerc met een vers contract naar zijn thuisrace afreist, arriveert...

Lando Norris Mclaren

McLaren krijgt boete van €30.000 na FIA-onderzoek rond Lando Norris in Monaco

Tijdens de tweede vrije training voor de Grand Prix van Monaco kwam...