Het laatste Formule 1 nieuws. Alle ontwikkelingen, coureurs, actuele standen en kalender
F1 nieuws F1 coureurs Mercedes wint opnieuw, maar Hamilton blijft droog: ‘Gefeliciteerd’

Mercedes wint opnieuw, maar Hamilton blijft droog: ‘Gefeliciteerd’

559
Mercedes wint opnieuw, maar Hamilton blijft droog: ‘Gefeliciteerd’

Lewis Hamilton begon de Grand Prix van Oostenrijk uitstekend en lag zelfs een tijdje derde, maar zakte uiteindelijk terug. De zevenvoudig wereldkampioen liep in de beginfase schade op, waardoor hij niet kon strijden om het podium. Toch is hij blij voor zijn team, dat voor het eerst sinds Brazilië 2022 weer won.

“Gefeliciteerd aan George en het team. Iedereen in Brackley en Brixworth verdient dit resultaat echt. Ze hebben zo hard gewerkt om de prestaties van de auto te verbeteren en we komen steeds dichter bij de top. We hebben zoveel moeite gedaan, dus een resultaat als dit is een welverdiende beloning voor ieders inspanningen.”

Hamiltons “droogte” houdt aan

Hamiltons droogteperiode kent nog steeds geen einde. De Brit won voor het laatst in Saoedi-Arabië in 2021. Sinds die race in december dat jaar, behaalde hij nog één keer pole position, in 2023 in Hongarije, maar slaagde er niet in om die eerste startpositie om te zetten in een overwinning.

In Oostenrijk was er geen kans op een podiumplaats, hoewel hij dichtbij kwam met een vierde plek door uitvalbeurten van Max Verstappen en Lando Norris. “Van mijn kant was het niet het beste weekend. Ik liep vroeg in de race schade op en dat veroorzaakte problemen in mijn race,” zei Hamilton.

“Het was niet het schoonste weekend van mijn kant. Ik liep vroeg schade op en dat compromitteerde helaas mijn race. We kijken nu uit naar Silverstone. Het is altijd een speciaal weekend, en ik kan niet wachten om alle fans daar te zien. Het is een circuit dat ons hopelijk beter ligt dan hier in Oostenrijk, dus laten we zien wat we kunnen doen,” voegde de Brit eraan toe, die volgend weekend op eigen bodem zal rijden in Silverstone.

Lees ook:  Mercedes verlengt onderzoek na batterijstoring George Russell in Canada

Prestaties Lewis Hamilton en Mercedes

Ondanks de teleurstellende resultaten blijft het team achter Hamilton staan. Mercedes-kopstukken hebben verklaringen gegeven voor de situatie en benadrukken dat er meerdere factoren meespelen in de huidige prestaties. Het team werkt hard om de problemen te analyseren en oplossingen te vinden voor de resterende races van het seizoen.

Interessant genoeg heeft Hamilton zelf aangegeven dat hij, ondanks de tegenvallende resultaten, trotser is geworden op het Mercedes-team. Dit suggereert dat de moeilijke periode het team mogelijk dichter bij elkaar heeft gebracht in hun streven naar verbetering.

De situatie bij Mercedes heeft ook invloed op de dynamiek binnen het team. George Russell, Hamiltons teamgenoot, heeft samen met Hamilton openhartig gesproken over de uitdagingen waarmee het team wordt geconfronteerd. Dit laat zien dat er een gezamenlijke inspanning is om de prestaties te verbeteren en het seizoen zo sterk mogelijk af te sluiten.

Krijg als eerste toegang tot het laatste Formule 1-nieuws

Gerelateerd nieuws

Lawson benoemd carrièrebelangen als probleem bij samenwerking binnen F1-teams

Liam Lawson geeft toe dat hij mensen in de Formule 1 nauwelijks...

Max Verstappen Red Bull Racing

Max Verstappen en Fernando Alonso bepalen mogelijk de grootste transferstorm richting 2027

Niet alleen de toekomst van Max Verstappen, maar ook die van Fernando...

Williams FW48

Carlos Sainz bevestigt: overgewicht Williams FW48 slechts deel van het prestatieprobleem

Carlos Sainz trekt een harde conclusie na de Grand Prix van Spanje:...

Liam Lawson Racing Bulls

Liam Lawson noemt Max Verstappen belangrijke steun tijdens Red Bull-periode

Liam Lawson zag zijn droom bij Red Bull vrijwel direct uiteenspatten, maar...

×