Max Verstappen, de drievoudig Formule 1-wereldkampioen, staat bekend om zijn bliksemsnelle prestaties op het circuit. Maar wat rijdt deze Nederlandse coureur als hij even niet in zijn Red Bull-auto zit?
Nou, als je dacht dat hij in een simpel autootje rijdt, dan heb je het mis. Verstappen’s privéwagenpark lijkt wel een droomgarage voor elke autoliefhebber. Van luxe sportwagens zoals Aston Martins en Ferrari’s tot een indrukwekkende Honda NSX—zijn collectie heeft het allemaal.
“Buiten de Red Bull Racing Formule 1 auto en simracing is Verstappen eigenlijk helemaal niet veel bezig met auto’s. Privé autorijden is dan ook niet zijn favoriete bezigheid,” aldus GPtoday.net.
Een van de opvallendste keuzes? Ondanks de hevige concurrentie met Ferrari op de racebaan, heeft hij toch een paar Ferrari’s in de garage staan. Max blijft Max! In zijn collectie pronken onder andere een Aston Martin DB11 AMR, Ferrari 488 Pista, Ferrari Monza SP2, Honda NSX en een Porsche 911 GT2 RS. Alles draait om snelheid, zelfs buiten de Formule 1.
Auto | Geschatte waarde |
---|---|
Aston Martin DB11 AMR | €280.000 |
Aston Martin Valkyrie | €2.500.000 |
Ferrari 488 Pista | €295.000 |
Ferrari Monza SP2 | €1.600.000 |
Honda NSX | €200.000 |
Porsche 911 GT2 RS | €292.000 |
Verstappen en Aston Martin: Een gouden combinatie
Max’s voorliefde voor Aston Martin is geen toeval. Toen Aston Martin nog naamsponsor was van Red Bull Racing tussen 2018 en 2020, kreeg hij toegang tot enkele van de meest exclusieve modellen van dit Britse merk. Je kunt zeggen dat de liefde voor deze auto’s tijdens die samenwerking begon, en het is niet moeilijk te zien waarom.
Neem bijvoorbeeld de Aston Martin DB11 AMR in zijn collectie. Deze schoonheid is een mix van pure luxe en kracht, precies wat past bij de levensstijl van een Formule 1-coureur.
En dan is er nog de Aston Martin Valkyrie, een hypercar die zo exclusief is dat je hem waarschijnlijk niet snel in de buurt zult zien. Met slechts 150 exemplaren wereldwijd, benadrukt het bezit van de Valkyrie Verstappen’s status als een van de meest gevierde coureurs van zijn generatie.
“De Aston Martin Valkyrie is echt een beest op wielen. Het is ongelooflijk hoe dicht deze auto bij een Formule 1-wagen komt qua prestaties,” aldus Verstappen in een interview met Autosport Magazine.
Het is ook grappig hoe de keuze voor Aston Martin precies samenvalt met de periode waarin het merk nauw samenwerkte met Red Bull. Zou Max anders voor een ander merk hebben gekozen? Het is duidelijk dat Formule 1 niet alleen zijn racecarrière, maar ook zijn smaak buiten het circuit beïnvloedt.
Ferrari’s in Verstappen’s garage? Ja, echt waar!
Ondanks de vurige rivaliteit tussen Red Bull Racing en Ferrari op de baan, weerhoudt dat Max er niet van om zijn liefde voor Italiaanse sportwagens te tonen. En geef hem eens ongelijk! In zijn garage staan twee absolute pareltjes: de Ferrari 488 Pista en de zeldzame Monza SP2.
“De Ferrari Monza SP2 is echt een kunstwerk op wielen. Het rijden ervan voelt als een reis door de tijd, maar dan met de prestaties van vandaag,” zei Verstappen tijdens een interview met Top Gear.
De 488 Pista is een sportwagen pur sang, een auto die je hart sneller doet kloppen. Voor Max is het een natuurlijke keuze; met een V8-motor die bijna net zoveel lawaai maakt als een Formule 1-auto, voelt hij zich vast meteen thuis achter het stuur.
Merk en Model | Prijs (ongeveer) | Vermogen | 0-100 km/u |
---|---|---|---|
Ferrari 488 Pista | €295.000 | 720 pk | 2,85 sec |
Ferrari Monza SP2 | €1.600.000 | 810 pk | 2,9 sec |
En de Ferrari Monza SP2? Dat is gewoon pure Italiaanse passie op wielen. Een auto voor de echte verzamelaar, en natuurlijk heeft Max er eentje.
Het is ook best wel grappig dat Max, het gezicht van Red Bull, rustig in een Ferrari rijdt in zijn vrije tijd. Misschien houdt hij ervan om de rivaliteit achter zich te laten zodra hij de pitbox verlaat.
Japanse perfectie: De Honda NSX
Naast zijn Europese bolides heeft Max ook een opvallende Japanse keuze in zijn garage: de Honda NSX. Dat is niet zo’n gekke keuze als je bedenkt dat Red Bull en Honda samenwerkten in de Formule 1 van 2019 tot 2021. De NSX is een hybride supersportwagen die technologie en prestaties op een indrukwekkende manier combineert.
Deze auto is niet zomaar een leuk speeltje voor Max. Het herinnert hem waarschijnlijk aan de samenwerking met Honda die hem zijn eerste wereldtitel opleverde in 2021.
“De Honda NSX is een perfecte mix van Japanse betrouwbaarheid en supercar-prestaties. Het is echt indrukwekkend hoe ze zoveel technologie in één auto hebben weten te stoppen,” aldus Verstappen in een gesprek met Car Magazine.
En hoewel hij altijd complimenteus was over de ‘driveability’ van de Honda-motoren, past die ervaring perfect bij zijn gevoel voor de NSX.
Het mooie is dat Max niet alleen fan is van Europese merken; hij waardeert ook de Japanse ingenieurskunst. En laten we eerlijk zijn: wie kan de charme van een Honda NSX weerstaan?
Duitse precisie: De Porsche 911 GT2 RS
Natuurlijk zou Verstappen geen echte autoliefhebber zijn zonder een Porsche in zijn collectie. En niet zomaar een Porsche, maar de 911 GT2 RS—de auto die bekend staat om zijn extreme prestaties. Deze wagen is misschien wel het toppunt van Duitse precisie en kracht, en het is geen verrassing dat Max er eentje in zijn bezit heeft.
De 911 GT2 RS is niet voor de gemiddelde bestuurder. Met zijn krachtige motor en geavanceerde aerodynamica vraagt deze auto om een ervaren hand, en laten we eerlijk zijn, die heeft Max zeker.
“Elke auto in mijn collectie heeft zijn eigen karakter en doel. Sommige zijn puur voor het rijplezier, andere combineren prestaties met comfort voor langere ritten,” verklaarde Verstappen in een interview met Auto Motor und Sport.
Deze keuze laat zien dat hij ook buiten het circuit op zoek is naar een rijervaring die de grens opzoekt van wat mogelijk is.
Max’s brede interesse in verschillende autofilosofieën—van de luxe van Aston Martin tot de rauwe kracht van Porsche—laat zien dat zijn liefde voor auto’s net zo divers is als zijn talent op de baan.
Hier een overzicht van enkele van Max’s auto’s:
Auto | Merk | Type | Motortype | Vermogen (geschat) | Topsnelheid (geschat) |
---|---|---|---|---|---|
Aston Martin DB11 AMR | Brits | Grand Tourer | V12 | 630 pk | 335 km/u |
Ferrari 488 Pista | Italiaans | Supersportwagen | V8 | 720 pk | 340 km/u |
Ferrari Monza SP2 | Italiaans | Limited Edition Roadster | V12 | 810 pk | 300+ km/u |
Honda NSX | Japans | Hybride Supersportwagen | V6 Hybride | 573 pk | 307 km/u |
Porsche 911 GT2 RS | Duits | High-performance Sportwagen | Flat-6 | 700 pk | 340 km/u |
Deze diversiteit in Max’s garage laat zien dat zijn passie voor auto’s verder gaat dan alleen zijn werk op het circuit. Hij houdt van alles wat snelheid en techniek ademt, of het nu gaat om de high-tech hybridetechnologie van Honda of de rauwe kracht van een Ferrari.
Wat zeggen Max’s autokeuzes over hem?
Max Verstappen’s autocollectie vertelt ons iets over hem als persoon. Zijn liefde voor snelheid en prestaties spat van zijn keuzes af, maar hij toont ook een diepe waardering voor de kunst en techniek achter elk merk. Hier een paar dingen die we uit zijn keuzes kunnen halen:
- Diversiteit: Max heeft niet één favoriet. Zijn interesse gaat van Britse luxe tot Italiaanse passie en Japanse innovatie.
- Prestaties: Elke auto in zijn collectie staat bekend om zijn snelheid en kracht. Max is duidelijk iemand die het maximale uit alles wil halen.
- Exclusiviteit: Met auto’s zoals de Aston Martin Valkyrie en Ferrari Monza SP2 laat Max zien dat hij ook houdt van auto’s die net zo uniek zijn als hijzelf.
- Technologische interesse: De Honda NSX laat zien dat Max niet alleen voor brute kracht gaat, maar ook oog heeft voor geavanceerde techniek.
- Verbinding met zijn carrière: Zijn keuze voor merken als Aston Martin en Honda laat zien hoe zijn werk in de Formule 1 ook zijn persoonlijke smaak heeft gevormd.
Max’s collectie is niet zomaar een verzameling auto’s. Het is een weerspiegeling van zijn persoonlijkheid, zijn passie voor snelheid, en zijn liefde voor techniek. En eerlijk, het maakt je alleen maar nieuwsgieriger naar wat hij nog meer in petto heeft, zowel op als naast het circuit.