Consistentie over verschillende bandencompounds
Frederic Vasseur, de teambaas van Ferrari, heeft na afloop van de Mexicaanse Grand Prix aangegeven dat er gewerkt moet worden aan de consistentie van de prestaties over verschillende bandencompounds. Ondanks dat het team de eerste startrij wist te bemachtigen, eindigden hun coureurs achter Max Verstappen en Lewis Hamilton. Vasseur zag wel positieve punten, met name in de openingsstint van Charles Leclerc op de medium banden, ondanks de schade aan zijn auto na een botsing met Sergio Perez.
Eerste stint van Leclerc
Vasseur was tevreden over de eerste stint van Leclerc, ondanks dat ze drie tot vier tienden langzamer waren dan Verstappen door de opgelopen schade. Hij beschreef deze stint als ‘bijna goed’. Ferrari koos ervoor om Leclerc langer door te laten rijden op zijn eerste set banden, tot aan ronde 31, wat langer was dan veel van zijn rivalen. Echter, na de wissel naar de hardere bandencompound verloor Leclerc aan tempo.
Problemen met de harde banden
Het team had moeite om de harde banden aan de praat te krijgen. Vasseur gaf aan dat ze altijd aan de voorzichtige kant zaten en dat het totaal niet werkte op de hardere compound. Hij benadrukte dat de race op zich niet frustrerend was, maar dat het wel duidelijke verbeterpunten aan het licht heeft gebracht.
Focus op consistentie
Volgens Vasseur is het belangrijk dat het team werkt aan zijn consistentie tijdens de race, vooral om geen verschillen te hebben tussen de stints. Dit is waar ze volgens hem de meeste posities verliezen. Hij wilde niet speculeren over het effect van de timing van de rode vlag tijdens de race, en benadrukte dat het team competitief moet zijn over een reeks van bandencompounds.
In zijn geheel gezien lijkt Ferrari stappen in de goede richting te zetten, met vier pole positions in de laatste zes races. Het optimaliseren van de prestaties over verschillende bandencompounds zal cruciaal zijn voor hun succes in toekomstige races.