Vanwege constructiewerken in Singapore zijn de bekende haakse bochten die eerder bocht zestien en negentien vormden op het Marina Bay Street Circuit, niet meer aanwezig. Waar deze bochten ooit lagen, bevindt zich nu een recht stuk. Verscheidene F1-coureurs suggereren dit gedeelte te gebruiken voor een extra DRS-zone.
Het introduceren van een vierde DRS-zone op Marina Bay zou het inhalen in bochten zestien en zeventien kunnen stimuleren. Toch ziet de FIA geen reden om deze extra inhaaloptie toe te voegen, wat leidt tot teleurstelling bij veel coureurs.
Een Alfa Romeo-coureur reageert op de wijzigingen: “Het is een verbetering, maar of het echt een verschil gaat maken qua inhalen? Ik betwijfel het. Het is nog steeds een uitdagend circuit om te passeren. De meerderheid van de coureurs zou graag een extra DRS-zone zien op het nieuwe recht stuk. Ik verwacht dat dit ter discussie zal komen.”
Esteban Ocon pleit ook voor een extra DRS-zone. De Alpine-coureur zegt: “We willen het in ieder geval uitproberen tijdens de eerste vrije training. Als het goed werkt, houden we het zo. In de simulator was er een opvallende oneffenheid in de bocht naar links op het rechte stuk, wat problemen kan veroorzaken. Echter, ik geloof dat dit op het echte circuit wel mee zal vallen. Ik, en ook andere coureurs, zien dit niet als een groot obstakel.”
Ocon oppert een alternatief: “Mocht het vanwege veiligheidsoverwegingen niet mogelijk zijn, dan kunnen we de DRS-zone altijd na de bocht in bocht vijftien plaatsen”, stelt hij voor.