Hoewel de eisen van het smalle en bochtige stratencircuit van Monte Carlo het een logische plek maken om de hoogste downforce-specificatie mee te nemen, betekent de beperking van het kostenplafond dat niet alle teams ervoor kiezen om onderdelen in dat bereik te produceren. Velen geven de voorkeur aan een oplossing die niet zo extreem is, maar geschikt is voor enkele van de andere medium- tot hoge downforce-circuits, omdat dat een veel kosteneffectievere manier is om het te doen.
Investeren in de perfecte vleugel voor Monaco
Red Bull weet echter dat de marges tegen McLaren en Ferrari op dit moment erg klein zijn, dus heeft het zich gecommitteerd om te investeren in een vleugel die perfect is voor wat Monaco vereist. Zoals op de foto te zien is, nemen de hoofdvleugel en bovenflap van de nieuwe vleugel veel meer van de toegestane boxregio in beslag, met een strakke radius die wordt gebruikt om de hoofdvleugel en eindplaat op hun kruispunt te verbinden. Het uiteinde van de flap is ook geschikt gebogen om samen te werken met de invalshoek van de bovenste flappen, terwijl de laatste een aanzienlijke Gurney op de achterrand heeft gemonteerd.
Compensatie voor de gegenereerde downforce
Om de gegenereerde downforce te compenseren en rekening te houden met de weerstand die deze nieuwe specificatie met zich meebrengt, heeft Red Bull een V-vormige inkeping in het centrale gedeelte toegevoegd, terwijl ook de half losgekoppelde uiteindesectie van hun andere vleugels behouden blijft. Hoewel de achterkant van de auto voorlopig verborgen is gebleven, zal er ongetwijfeld een nieuwe balkvleugelconfiguratie zijn om dit aan te vullen.
Laatste prestaties Max Verstappen en Sergio Perez
Race | Max Verstappen | Sergio Perez |
---|---|---|
Emilia Romagna GP | 1 | 3 |
Miami GP | 2 | 4 |
Chinese GP | 1 | 3 |
Japanese GP | 1 | 2 |
Australian GP | 4 | 2 |
Druk op wereldkampioenschapsleider Max Verstappen
Wereldkampioenschapsleider Max Verstappen heeft de laatste races steeds meer druk ervaren van zijn rivalen, met zijn poleposition-voordeel op Imola afgelopen weekend minder dan een tiende van een seconde. In de race had hij moeite om de temperatuur in de harde banden te behouden die teams tijdens de tweede stint hadden gewisseld, waardoor hij werd blootgesteld aan een late uitdaging van McLaren’s Lando Norris.
Het krappe circuit van het weekend in Monaco legt een premie op kwalificatieposities, en daarom weet Red Bull dat het geen prestaties op tafel kan laten liggen als het de cruciale poleposition wil bemachtigen.