Het laatste Formule 1 nieuws. Alle ontwikkelingen, coureurs, actuele standen en kalender
Home F1 nieuws Nico Hülkenberg racet vanaf 2025 voor Stake F1 Team KICK Sauber

Nico Hülkenberg racet vanaf 2025 voor Stake F1 Team KICK Sauber

164
Nico Hülkenberg racet vanaf 2025 voor Stake F1 Team KICK Sauber

Nico Hülkenberg zal vanaf 2025 deelnemen aan de Formule 1-races voor Stake F1 Team KICK Sauber, met een nieuw meerjarig contract dat hem ook in de eerste rij plaatst voor Audi’s entree in de topklasse van de motorsport in 2026. Met meer dan 200 F1-races op zijn naam is Nico een cruciale spil voor de aanhoudende succesvolle ontwikkeling van het team. Tijdens het seizoen 2025 zal hij tevens nauw betrokken zijn bij de ontwikkeling van de eerste F1-auto van Audi voor 2026.

Andreas Seidl, CEO van Sauber Motorsport AG en toekomstig CEO van Audi’s F1 fabrieksteam, is verheugd om Nico weer in Hinwil te verwelkomen en met hem de competitie aan te gaan in de Formule 1. “Met zijn snelheid, ervaring en toewijding aan teamwork zal hij een belangrijke rol spelen in de transformatie van ons team – en van Audi’s F1-project,” verklaart Seidl. De wederzijdse interesse om samen iets op lange termijn op te bouwen was er vanaf het begin. Nico’s sterke persoonlijkheid en zijn inbreng op zowel professioneel als persoonlijk niveau zullen bijdragen aan zowel de ontwikkeling van de auto als de opbouw van het team.

Terug naar de roots

Nico Hülkenberg is geen onbekende voor het team; hij keert terug naar het team waar hij al in 2013 mee werkte en herinnert zich de sterke teamgeest in Zwitserland. “De kans om voor Audi te racen is iets heel speciaals,” deelt de coureur uit Emmerich-am-Rhein. “Wanneer een Duitse fabrikant met zoveel vastberadenheid de Formule 1 betreedt, biedt dat een unieke kans. Om het fabrieksteam van zo’n automerk te vertegenwoordigen, met een motor gemaakt in Duitsland, is een grote eer voor mij.”

Lees ook:  McLaren’s innovatieve DRS en Sauber’s ingrijpende update voor de Australische GP

Nico heeft zijn talent al vroeg bewezen met vier titels tussen 2005 en 2009 in de belangrijkste eenzitter-juniorcategorieën. In 2008 trok hij de aandacht tijdens testritten in de Formule 1 voordat hij in 2010 debuteerde, waarna hij in meer dan 200 races uitkwam voor zeven verschillende Formule 1-teams. In een ongebruikelijke stap voor zijn generatie coureurs nam hij ook deel aan het FIA World Endurance Championship (WEC) tijdens een lopend Formule 1-seizoen, in 2015, en won de 24 uur van Le Mans bij zijn debuut. Zijn teamhoofd destijds: Andreas Seidl. Alles staat klaar voor een reünie.

Een nieuwe fase voor Sauber

Met de beslissing om de Sauber Group volledig over te nemen in maart, heeft AUDI AG een belangrijke koers gezet voor hun aangekondigde intrede in F1 in 2026 – en versnelt daarmee de transformatie van Sauber naar een fabrieksteam. Als CEO van het toekomstige Audi Formula 1 fabrieksteam is Andreas Seidl verantwoordelijk voor de operationele implementatie. Oliver Hoffmann heeft de algehele verantwoordelijkheid voor het Formule 1-programma in zijn nieuwe rol als Chief Representative van het Audi-bestuur. In deze functie is hij voorzitter van de besturen van alle Sauber-bedrijven, evenals de aandeelhoudersvergadering van Audi Formula Racing GmbH, die verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van de krachtbron in de Neuburg-faciliteit.

Gerelateerd nieuws

Williams Alexander Albon

Domenicali en Albon bevestigen gesprekken over Thaise GP: ‘grote plannen liggen op tafel’

De gesprekken over een mogelijke Thaise Grand Prix krijgen steeds meer vorm....

red bull

Nieuwe FIA-regel speelt Red Bull in de kaart: ‘kan hen tot 2 tienden opleveren’

De FIA heeft een nieuwe technische richtlijn (TD55A) aangekondigd die striktere tests...

Williams Alexander Albon

Vowles ziet positieve signalen bij Williams ondanks teleurstelling: ‘we komen sterker terug’

Williams begon het seizoen met een bemoedigende vijfde plaats voor Alexander Albon...

lewis hamilton ferrari

Ferrari-debuut Hamilton eindigt in teleurstelling: ‘veel moeilijker dan verwacht’

De Brit moest genoegen nemen met een tiende plaats in een chaotische...