Het laatste Formule 1 nieuws. Alle ontwikkelingen, coureurs, actuele standen en kalender
F1 nieuws F1 coureurs Lando Norris verdedigd na geruchten over afwijzing van Red Bull te midden van Max Verstappen’s record

Lando Norris verdedigd na geruchten over afwijzing van Red Bull te midden van Max Verstappen’s record

679
Lando Norris verdedigd na geruchten over afwijzing van Red Bull te midden van Max Verstappen’s record

Norris’ keuze om bij McLaren te blijven

Lando Norris is veelvuldig in verband gebracht met een overstap naar Red Bull voordat hij een nieuw contract tekende bij McLaren. Ondanks mogelijke vacatures bij Red Bull en Mercedes voor 2025, heeft Norris in januari zijn toekomst aan McLaren verbonden door een nieuw meerjarig contract te ondertekenen. Eerder deze maand onthulde de gerespecteerde F1-journalist Mark Hughes dat Norris een stoeltje was aangeboden door Red Bull, die ook benaderingen van meervoudig wereldkampioenen Fernando Alonso en Lewis Hamilton had afgewezen. In een column voor de officiële Formule 1-website claimde voormalig Renault-coureur Jolyon Palmer dat Norris’ beslissing om zich zo snel aan McLaren te verbinden een “interessante keuze” was in een turbulente rijdersmarkt.

De uitdaging van het racen tegen Verstappen

Palmer betoogde echter dat dit een slimme zet zou kunnen zijn gezien Verstappens geschiedenis van het vernietigen van zijn teamgenoten, inclusief Pierre Gasly, Alex Albon en Sergio Perez. Zo verleidelijk als een Red Bull-stoeltje zou zijn, de manier waarop Gasly, Albon en Perez door Verstappen zijn overklast, zou iedereen twee keer laten nadenken over het toetreden tot een team dat zo rond een supersterrijder is opgebouwd. Norris verwierp na de aankondiging van zijn nieuwe McLaren-contract de suggestie dat hij bang was om Verstappen in identiek materiaal aan te nemen. Gevraagd of hij bang was om het tegen Verstappen op te nemen, zei hij: “Ik denk dat het een langere discussie is dan gewoon dat te zeggen.”

De realiteit van een teamverandering

Is Max een van de beste coureurs ooit in de Formule 1? Absoluut. Ik denk dat hij dat genoeg bewezen heeft. Hij zit in een team waar hij zich erg comfortabel voelt, veel dingen zijn om hem heen gebouwd, dus voor iedereen – zelfs de Max van een paar jaar geleden – om het nu tegen de Max van nu op te nemen, is extreem moeilijk. Dus ik denk niet dat het een kwestie is van bang zijn of niet bang zijn. Ik zou nooit bang zijn om het tegen iemand op te nemen. Maar zelfs als je een team binnenkomt, ben je dan in een positie om iemand meteen uit te dagen? En ben je comfortabel om dat te doen?

Lees ook:  Lando Norris verdedigt Hamilton na historische Ferrari-doorbraak: 'ze zaten allemaal fout'

En ik denk dat het een ‘nee’ is – voor elke coureur. Het kost tijd om aan te passen en op zijn plaats te komen. En als je tegen de beste coureur ter wereld wilt racen, is dat niet het beste wat je kunt doen. Het is geen slimme zet. Maar ik zou graag tegen Max racen. Ik heb genoten van enkele van onze gevechten die we hebben gehad en ik kijk nog meer uit naar de gevechten die we dit jaar gaan hebben.

Krijg als eerste toegang tot het laatste Formule 1-nieuws

Gerelateerd nieuws

Lawson benoemd carrièrebelangen als probleem bij samenwerking binnen F1-teams

Liam Lawson geeft toe dat hij mensen in de Formule 1 nauwelijks...

Max Verstappen Red Bull Racing

Max Verstappen en Fernando Alonso bepalen mogelijk de grootste transferstorm richting 2027

Niet alleen de toekomst van Max Verstappen, maar ook die van Fernando...

Williams FW48

Carlos Sainz bevestigt: overgewicht Williams FW48 slechts deel van het prestatieprobleem

Carlos Sainz trekt een harde conclusie na de Grand Prix van Spanje:...

Liam Lawson Racing Bulls

Liam Lawson noemt Max Verstappen belangrijke steun tijdens Red Bull-periode

Liam Lawson zag zijn droom bij Red Bull vrijwel direct uiteenspatten, maar...

×