De Formule 1 is een sport van snelheid en techniek, maar ook van stijl en imago. Cadillac F1 begrijpt dat als geen ander — en kiest voor een opvallende eerste sponsor met diepe wortels in de paddock: Tommy Hilfiger.
Na maanden van stilte rond sponsors en partners trekt Cadillac F1 eindelijk het doek van zijn commerciële strategie. Het Amerikaanse team, dat vanaf 2026 de grid zal betreden met Ferrari-powerunits, presenteert Tommy Hilfiger als “officiële kledingpartner”.
Daarmee verbinden twee iconische Amerikaanse namen zich met elkaar, in een sport die tot nu toe vooral Europees aanvoelde.
“Formule 1 was vroeger puur Europees, zegt Tommy Hilfiger. Ik had toen nooit verwacht dat Cadillac zich ooit in dit veld zou mengen.”
Tommy Hilfiger is geen onbekende in de Formule 1. In het verleden werkte het merk al samen met topteams als Ferrari, Lotus en Mercedes.
De samenwerking met Mercedes was zelfs zó prominent dat Lewis Hamilton jarenlang persoonlijk gelinkt werd aan het merk. Met Cadillac kiest Hilfiger nu bewust voor een nieuw hoofdstuk.
Mode en motorsport: meer dan uiterlijk vertoon
De samenwerking is meer dan een logootje op een overall. Vanaf 2026 zal het Hilfiger-logo zichtbaar zijn op de teamkleding, de helmen en de racepakken van de coureurs.
Daarnaast komt er een speciale fanwear-lijn — een mix van klassieke Hilfiger-stijl en motorsport-elementen — die wereldwijd verkocht zal worden.
Hilfiger omschrijft het zelf als een “ontwerp-speelveld vol race-erfgoed”, waarin patches, logo’s en teamdesigns samenkomen. De timing is geen toeval.
De kledinglijn verschijnt rond de lancering van de langverwachte F1-speelfilm, iets dat Hilfiger zelf “de stratosfeer van Formule 1-populariteit” noemt.
“We hadden inzicht in de ontwerpvisie van Cadillac. Het gaat er geweldig uitzien.”
De deal met Hilfiger is strategisch slim. Cadillac F1 heeft nog geen coureurs bekendgemaakt, maar weet met deze stap wél meteen iets op te bouwen wat vaak jaren duurt: merkherkenning en imago.
De link met Hilfiger — een merk met bewezen F1-geschiedenis én wereldwijd bereik — geeft Cadillac onmiddellijke geloofwaardigheid op het wereldtoneel. Teambaas Graeme Lowdon benadrukt dat de samenwerking geen toeval is:
“Tommy kent de Formule 1 door en door. Cadillac staat voor luxe, stijl en kracht. Dat sluit naadloos aan bij het DNA van Hilfiger. De chemie was er vanaf dag één.”
Volgens Dan Towriss, CEO van TWG Motorsports, is dit slechts het begin van een bredere commerciële strategie. Het team mikt op een mix van iconische Amerikaanse merken en wereldwijde zichtbaarheid. Hilfiger is daarin de eerste ankerpartner.
F1 vanuit twee continenten
Cadillac F1 zal opereren vanuit zowel het Verenigd Koninkrijk als de Verenigde Staten. Die dubbele basis weerspiegelt de ambities: een F1-team dat Amerikaans voelt, maar op een wereldpodium wil presteren.
De samenwerking met Hilfiger onderstreept die balans — Amerikaanse flair gecombineerd met internationale allure.
“Er is geen beter moment om groot te dromen, zegt Hilfiger. We willen laten zien wat een Amerikaans team echt kan brengen in de Formule 1.”
De timing is bovendien gunstig. De populariteit van Formule 1 blijft wereldwijd groeien, mede dankzij series als Drive to Survive en de opkomende Amerikaanse Grands Prix in Miami, Austin en Las Vegas. Cadillac surft op die golf, met Hilfiger aan boord.