Het laatste Formule 1 nieuws. Alle ontwikkelingen, coureurs, actuele standen en kalender
Home F1 coureurs Max Verstappen verteld F1-bazen om hem te negeren
F1 coureursF1 nieuws

Max Verstappen verteld F1-bazen om hem te negeren

77
max verstappen sprintrace
Foto: ShowNews

Verstappen begrijpt beslissingen voor meer entertainment

Max Verstappen, een van de meest prominente figuren in de Formule 1, heeft onlangs toegegeven dat hij begrijpt waarom bepaalde beslissingen worden genomen om de sport aantrekkelijker te maken. Hij deelde zijn mening dat als hij “de eigenaar was”, hij “niet naar de coureurs zou luisteren”. Verstappen is de grootste criticus geweest van de recente veranderingen die door Liberty Media zijn doorgevoerd, waaronder de terugkeer van de Grand Prix van Las Vegas. Deze race werd door F1 zelf gepromoot, wat de eerste keer was dat ze zoiets deden. Verschillende evenementen werden georganiseerd in de aanloop naar de Grand Prix, wat leidde tot Verstappens opmerking dat het evenement “99% show, 1% sportrace” was.

Verstappen voelt zich als een clown en wint toch

Verstappen gaf toe dat hij zich “als een clown” voelde tijdens de ceremonie voorafgaand aan de race, en zijn openlijke kritiek resulteerde erin dat zijn vader met hem sprak over zijn woorden. Ondanks dat hij de grootste criticus van het evenement was, won Verstappen uiteindelijk de Grand Prix van Las Vegas. Zijn grootste probleem met de Formule 1 in de afgelopen jaren is echter de introductie van Sprint races. Sinds deze voor het eerst werden besproken, heeft Verstappen zijn zorgen geuit over de 100 km race en hoe de sport zou moeten vasthouden aan zijn traditionele formaat.

Sprint races: Verstappen’s grootste bezwaar

De introductie van Sprint races in 2021 was bedoeld om het spektakel voor fans te verbeteren, met zes Sprint locaties voor 2024 die onlangs zijn aangekondigd. Verstappen is vaak succesvol in de Sprints, maar is er toch volledig tegen, tot het punt dat hij heeft gedreigd de F1 te verlaten als er verdere veranderingen aan het formaat worden gemaakt. Ondanks zijn ontevredenheid begrijpt hij echter waarom de sport ze heeft geïntroduceerd en heeft toegegeven dat als hij in hun positie was, hij “niet naar de coureurs zou luisteren”.

Lees ook:  Max Verstappen mogelijk 'gevangen' bij Red Bull door nieuwe Marko-deal

Verstappen verklaarde: “Mijn salaris is niet gegroeid omdat de sport groeide. Ik begrijp volledig [de positie van F1], en je kunt het op twee manieren bekijken: de zakelijke kant en de sportkant. Natuurlijk begrijp ik hun kant ook, maar ik geef gewoon mijn mening over de prestatiekant. We zijn geen belanghebbenden, dus ik ga ermee akkoord en zij beslissen wat ze doen. Als ik de eigenaar was, zou ik hetzelfde doen, ik zou niet naar de coureurs luisteren, het is mijn sport en ik zou doen wat ik wil als dat het geval was, maar als mij een vraag wordt gesteld, wil ik proberen deze eerlijk te beantwoorden.”

Gerelateerd nieuws

FIA start onderzoek naar flexibele voorvleugels na klacht Red Bull

De FIA heeft een onderzoek aangekondigd naar de flexibiliteit van voorvleugels in...

Alexander Albon onthult oorzaak van Pérez’ worsteling bij Red Bull

Alexander Albon, voormalig teamgenoot van Max Verstappen bij Red Bull Racing, geeft...

Vooruitblik en voorspellingen voor de Belgische Grand Prix van 2024

De Belgische Grand Prix van 2024 belooft een spannend weekend te worden...

Coronel: ‘Verstappen hoeft niet bang te zijn voor gridstraf in België’

Max Verstappen zal naar verwachting een gridstraf krijgen tijdens de Grand Prix...

Esteban Ocon tekent verrassend contract bij Haas F1 voor 2025

Esteban Ocon heeft een meerjarig contract getekend bij het Haas F1 team,...

Max Verstappen krijgt zware straf voor Belgische Grand Prix

Max Verstappen staat voor een flinke uitdaging tijdens de aankomende Belgische Grand...

De strijd om Sergio Perez’ Red Bull F1-zitje

Sergio Perez’ positie bij Red Bull Racing staat onder grote druk. Ondanks...

Fernando Alonso’s woede tegen FIA en Aston Martin barst los

Fernando Alonso uitte zijn frustratie over de FIA en Aston Martin tijdens...