Het laatste Formule 1 nieuws. Alle ontwikkelingen, coureurs, actuele standen en kalender
F1 nieuws Horner: Wolff zou zich meer zorgen moeten maken dan ik na het verlies van 220 F1-medewerkers aan Red Bull

Horner: Wolff zou zich meer zorgen moeten maken dan ik na het verlies van 220 F1-medewerkers aan Red Bull

280
Horner: Wolff zou zich meer zorgen moeten maken dan ik na het verlies van 220 F1-medewerkers aan Red Bull
Foto: Getty Images / Red Bull Content Pool / redbullcontentpool.com

Gedurende het weekend van de Grand Prix van Miami kwam aan het licht dat verschillende sleutelfiguren van het Red Bull-team, waaronder de langdurige sportmanager Jonathan Wheatley, het onderwerp waren van interesse van concurrerende teams van Red Bull. Zak Brown, de CEO van McLaren F1, merkte op dat zijn team “een toename van CV’s van het team had gezien”, waarbij hij vermoedde dat de legendarische ontwerper Adrian Newey niet de laatste dominosteen zou zijn in de nasleep van Red Bulls “destabiliserende” scheuring tussen de Oostenrijkse en Thaise kant van het bedrijf.

De strijd om personeel binnen de F1

Teambaas Horner verklaarde niet bezorgd te zijn over de geruchten over enkele van zijn meest senior teamleden, waarbij hij opmerkte dat zijn divisie Red Bull Powertrains meer dan 200 mensen had weggekaapt uit het HPP-motorprogramma van Mercedes. “Ik maak me geen zorgen over de kracht in de diepte. Natuurlijk zal er altijd beweging zijn tussen teams,” zei Horner. “Ik weet niet hoeveel mensen wij of RB dit jaar van McLaren hebben aangenomen. Mercedes, we hebben 220 mensen uit HPP naar Red Bull Powertrains gehaald. Dus, als we het hebben over het verliezen van mensen, zou ik me meer zorgen maken over de 220 dan misschien een of twee CV’s.”

Media als strijdtoneel

Het was “onvermijdelijk” dat zowel Brown als zijn tegenhanger bij Mercedes, Toto Wolff, de zaken zouden opstoken via de media, aldus Horner. “Ik denk dat het onvermijdelijk is. De twee betrokken kandidaten, ze praten veel,” zei Horner. “Maar ik laat me niet meeslepen in een welles-nietes spelletje. Ik zou me meer focussen op Toto’s eigen problemen die hij heeft.” Red Bull stond erop dat enkele van hun CV’s bij andere teams terechtkomen als onderdeel van de gebruikelijke cyclus van contractvernieuwingen, met Wheatley die naar verluidt binnenkort uit zijn contract loopt en al lang interesse heeft om teambaas te worden als zo’n kans zich ergens zou voordoen.

Lees ook:  Wolff eist oplossing voor technische problemen na puntenverlies Mercedes: 'mag nooit terugkomen'

Uitbreiding van contracten en toekomstplannen

Het team heeft onlangs de contracten van veel andere senior medewerkers verlengd, waaronder het hoofd van de aerodynamica Enrico Balbo en het hoofd van de performance engineering Ben Waterhouse. Eerder dit jaar heeft het ook technisch directeur Pierre Wache aan een andere langetermijnovereenkomst vastgelegd. Deze strategische zetten wijzen op de voortdurende inzet van Red Bull om zijn technische leiderschap en innovatieve kracht binnen de Formule 1 te behouden, ondanks de voortdurende uitdagingen en competitieve dynamiek van de sport.

Krijg als eerste toegang tot het laatste Formule 1-nieuws

Gerelateerd nieuws

Lewis Hamilton Ferrari

FIA bevestigt bevindingen na uitgebreide inspectie Ferrari van Hamilton na Spaanse GP

De Ferrari SF-26 van Lewis Hamilton heeft een uitgebreide fysieke inspectie van...

Max Verstappen Red Bull Racing

Uitslag van Vrije Training 2 GP Oostenrijk 2026

Uitslag van de tweede vrije training Oostenrijk De uitslag van vrije training...

Mclaren

Uitslag van Vrije Training 1 GP Oostenrijk 2026

Uitslag van de eerste vrije training Oostenrijk De uitslag van vrije training...

George Russell Mercedes

George Russell verlengt Mercedes-contract met prestatiegebonden clausule voor 2027

Zijn contract bevat een prestatiegebonden constructie die bij het halen van afgesproken...

×