Het laatste Formule 1 nieuws. Alle ontwikkelingen, coureurs, actuele standen en kalender
Home F1 nieuws Formule 1-teams over hun upgrades voor GP van Austin
F1 nieuws

Formule 1-teams over hun upgrades voor GP van Austin

121
Formule 1-teams over hun upgrades voor GP van Austin

De Grand Prix van de Verenigde Staten op het Circuit of the Americas staat voor de deur en wordt een cruciaal moment in het Formule 1-seizoen van 2024. Verschillende topteams hebben aangekondigd dat ze grote upgrades meenemen naar deze race.

McLaren, Ferrari, Haas, Aston Martin en Mercedes zijn druk bezig om hun auto’s te verbeteren voor de uitdagende Texaanse baan. De upgrades variëren van kleine aanpassingen tot ingrijpende veranderingen die de prestaties flink kunnen beïnvloeden.

McLaren heeft bevestigd dat hun recente upgrade in Singapore de laatste was voor dit seizoen. Het team staat bekend om hun focus op significante, game-changing upgrades in plaats van kleine, incrementele aanpassingen. Deze strategie heeft zijn vruchten afgeworpen, met constante verbeteringen in de prestaties bij elke upgrade.

TeamBelangrijkste upgradeFocusgebied
McLarenGeen nieuwe upgradesOptimalisatie bestaand pakket
FerrariRed Bull-geïnspireerd conceptSidepods en downforce
HaasUitgebreid pakketSidepods, motorkap, vleugels, vloer
Aston MartinVloer herontwerpGrip achterkant en downforce balans
MercedesNieuw vloerdesignVerlaagde vloer en rijhoogte

Ferrari heeft een meer terughoudende aanpak gekozen, met slechts 13 upgradepakketten dit seizoen. Dit zou kunnen wijzen op een grotere focus op de auto voor 2024. Desondanks is het belangrijk om Ferrari niet te onderschatten in Austin; ze hebben de capaciteit om Red Bull uit te dagen.

Haas heeft verrast met de aankondiging van een uitgebreid upgradepakket. Hoewel het team beweert dat het geen ‘b-spec’ is, komt het daar in wezen wel op neer. Verwacht veranderingen aan de sidepods, motorkap, voorvleugel en vloer, allemaal gericht op het verbeteren van de raceprestaties.

James Allison, technisch directeur van Mercedes, verklaarde:

“We hebben een behoorlijk substantiële set nieuwe onderdelen voor de auto die naar Austin komt. We hopen dat dit ons een goed weekend zal bezorgen, dus we moeten dit alles leveren en ons klaarmaken voor de laatste races van het jaar.”

Agressieve aanpassingen bij topteams

De upgrades die de teams naar Austin brengen, zijn niet zomaar kleine tweaks; ze kunnen de prestaties van de auto’s echt veranderen. McLaren heeft dit seizoen al indruk gemaakt met hun upgrades, maar in Austin zullen ze geen nieuwe verbeteringen introduceren. Hun focus ligt nu op het maximaliseren van de prestaties van hun huidige pakket.

Ferrari lijkt ondertussen hun aandacht te verleggen naar de ontwikkeling van de auto voor 2024. Ondanks het beperkte aantal upgrades dit seizoen blijft het Italiaanse team een geduchte concurrent. Hun laatste grote upgrade, geïntroduceerd tijdens de Grand Prix van Japan, omvatte een Red Bull-geïnspireerd concept met een uitgeholde sidepod en verbeterde downforce.

TeamFocus van upgradesVerwachte impact
HaasSidepods, motorkap, voorvleugel, vloerAlgehele prestatieverbetering
Aston MartinVloerdesignVerbeterde grip en downforce-balans

Haas F1 Team heeft iedereen verrast met hun aankondiging van een omvangrijk upgradepakket voor Austin. Hoewel ze benadrukken dat het geen volledige ‘b-spec’ is, zijn de veranderingen aanzienlijk.

De focus ligt op verbeteringen aan de sidepods, motorkap, voorvleugel en vloer. Deze upgrades zijn cruciaal voor Haas, dat momenteel op de zevende plaats staat in het constructeurskampioenschap met 27 punten.

Foto: F1Briefings
Haas Team

Aston Martin heeft eindelijk bevestigd dat ze hun langverwachte upgrades in Austin zullen introduceren. Het team richt zich voornamelijk op het herontwerpen van de vloer om problemen met grip aan de achterkant en downforce-onbalans aan te pakken. Dit maakt deel uit van hun bredere strategie om de prestaties te verbeteren voor het seizoen 2024.

Mercedes, dat dit seizoen wisselvallige resultaten heeft gekend, brengt een nieuw vloerontwerp naar Austin. Dit is een cruciale stap in hun poging om de prestatieproblemen van hun auto aan te pakken. Het team mikt op een verlaging van de vloer en verbeterde rijhoogte-niveaus om effectiever te kunnen concurreren met Red Bull.

Strategische overwegingen en technische uitdagingen

De timing van deze upgrades is zorgvuldig overwogen. Teams moeten goed nadenken over wanneer ze nieuwe onderdelen introduceren, rekening houdend met de kenmerken van het circuit en de resterende races in het seizoen. Voor Haas is de timing van hun upgrade bijzonder interessant.

Technisch directeur Ayao Komatsu legt uit:

“Na Monza heb je Baku en Singapore. Het heeft geen zin om daar een pakket te brengen, en daarna is het Austin. Dat valt mooi samen met de shutdown. Nadat we het Austin-pakket hebben afgerond, zijn we vrij om ons te concentreren op 2025.”

Deze uitspraak benadrukt het strategische denken achter de timing van upgrades en hoe teams hun middelen verdelen tussen het huidige en het volgende seizoen.

De technische uitdagingen die gepaard gaan met deze upgrades zijn aanzienlijk. Teams moeten niet alleen nieuwe onderdelen ontwerpen en produceren, maar ook zorgen dat deze effectief geïntegreerd worden in de bestaande auto-architectuur.

Bovendien moeten ze rekening houden met de specifieke eisen van het Circuit of the Americas, dat bekendstaat om zijn technische secties en snelle bochten.

Gerelateerd nieuws

Toto Wolff biedt excuses aan aan Lewis Hamilton na ‘idiote’ fout

Lewis Hamilton beleefde een teleurstellende laatste kwalificatie voor Mercedes. Na twaalf jaar...

Horner reageert op Wolff’s ’terrier’-opmerking met opvallende uitspraken

Christian Horner, teambaas van Red Bull Racing, heeft stevig uitgehaald naar zijn...

Brundle over Verstappen: ‘hij zet coureurs en teams op scherp’

Martin Brundle heeft zijn visie gegeven op de spanningen tussen Max Verstappen...

Leclerc over komst Hamilton naar Ferrari: ‘Het wordt gekkenwerk’

Charles Leclerc beschrijft de aankomende samenwerking met Lewis Hamilton bij Ferrari als...

De stille overname van Alpine en de toekomstige rol van Renault

Renault lijkt de Formule 1 langzaam maar zeker te verlaten, niet langer...

Chinese GP blijft op de F1-kalender tot 2030 na nieuwe overeenkomst

De Chinese Grand Prix zal tot 2030 deel uitmaken van de Formule...

George Russell’s duidelijke boodschap aan Toto Wolff over Verstappen

George Russell en Max Verstappen hebben ooit de mogelijkheid besproken om samen...

Weersvoorspelling Abu Dhabi GP 2024: hitte en zandstormen verwacht

De weersverwachting voor de Grand Prix van Abu Dhabi 2024 voorspelt extreme...