Het laatste Formule 1 nieuws. Alle ontwikkelingen, coureurs, actuele standen en kalender
Home F1 nieuws Nico Rosberg over de impact van ‘Drive to Survive’ op zijn strijd met Lewis Hamilton
F1 nieuws

Nico Rosberg over de impact van ‘Drive to Survive’ op zijn strijd met Lewis Hamilton

166
Nico Rosberg over de impact van ‘Drive to Survive’ op zijn strijd met Lewis Hamilton

De invloed van ‘Drive to Survive’ op de Formule 1

Sinds de lancering van de populaire Netflix-docuserie ‘Drive to Survive’ (DTS) in 2019, heeft de Formule 1 een ongekende groei doorgemaakt, vooral in Noord-Amerika. De serie, die een kijkje achter de schermen biedt tijdens elk Grand Prix-weekend, heeft de interesse in de Formule 1 in de Verenigde Staten aanzienlijk vergroot. Dit heeft geleid tot een grotere betrokkenheid van het Amerikaanse publiek bij de sport. Haas teambaas Guenther Steiner is dankzij zijn optreden in de serie uitgegroeid tot een favoriet onder de fans, wat zelfs heeft geresulteerd in het schrijven van een boek en Steiner-gerelateerde merchandise.

Nico Rosberg over ‘Drive to Survive’ tijdens zijn kampioenschap

Nico Rosberg, de wereldkampioen Formule 1 van 2016, heeft aangegeven dat als ‘Drive to Survive’ had bestaan tijdens zijn kampioenschapsjaar, dit “een ramp” zou zijn geweest. Rosberg, die met pensioen ging voordat DTS werd gecreëerd, heeft nooit de ervaring gehad van een camera die hem bijna overal volgde tijdens een Grand Prix-weekend. Hij geeft toe dat als DTS er in 2016 was geweest, het zijn concentratie op de strijd met Lewis Hamilton voor de titel had kunnen afleiden. Ondanks deze zorgen erkent Rosberg de positieve invloed van DTS op de kijkcijfers van de Formule 1.

De impact van DTS op de populariteit van de Formule 1

Rosberg benadrukt dat de Formule 1 een ongelooflijke toename in kijkers heeft ervaren dankzij sociale media en Netflix, wat fenomenaal is. Hij wijst ook op de nieuwe generatie, die hij als zeer spannend beschouwt. Deze groei in populariteit is volgens Rosberg mede te danken aan de realistische weergave van individuen zoals Guenther Steiner en sommige teambazen in de serie. Hij merkt op dat de Formule 1 goed werk heeft verricht door van Netflix een reality-tv-show te maken, waarbij bepaalde personen bereid waren echt te zijn, ondanks de daaraan verbonden risico’s.

Lees ook:  Kimi Antonelli krijgt Hamilton-advies terwijl Wolff gokt met Mercedes

De zoektocht naar publiek voor andere raceseries

Rosberg sluit af met de opmerking dat hoewel de Formule 1 succesvol is in het aantrekken van kijkers, andere raceseries zoals Extreme E nog steeds op zoek zijn naar manieren om hun publiek te vergroten en te groeien. Hij benadrukt het belang van het vinden van unieke benaderingen om een publiek te genereren en de sport te laten groeien buiten de traditionele Formule 1-fanbasis.

Gerelateerd nieuws

Toto Wolff over Cadillac’s $450 miljoen toetreding tot F1: ‘compensatievergoeding te laag’

De financiële gevolgen van de toetreding van Cadillac tot de Formule 1...

Jos Verstappen waarschuwt Lawson: ‘Probeer niet koste wat het kost bij te blijven’

Jos Verstappen heeft Liam Lawson gewaarschuwd voor de valkuilen die hij zelf...

Ferrari wil Lewis Hamilton geen status als nummer één coureur geven

Ferrari heeft bevestigd dat Lewis Hamilton, ondanks zijn indrukwekkende status als zevenvoudig...

Te controversieel voor Netflix: wat we niet gaan zien in seizoen 7 van Drive to Survive

De FIA-president Mohammed Ben Sulayem heeft zichzelf keer op keer in de...

Pierre Wache over 2024: McLaren verrast Red Bull met indrukwekkende comeback

McLaren zorgde in 2024 voor een ommekeer in de Formule 1. Pierre...

Aston Martin-simcoureur: ‘Carlos Sainz gaat prestaties Alex Albon ‘blootleggen”

Carlos Sainz maakte in 2025 de opmerkelijke overstap van Ferrari naar Williams....

Max Verstappen en Gianpiero Lambiase: waarom hun samenwerking uniek is

Max Verstappen en GianPiero Lambiase vormen samen een van de meest bewonderde...

Aston Martin ontkent geruchten over Verstappen-aanbod van £1 miljard

Op donderdag publiceerde The Daily Mail het gerucht dat Aston Martin sponsors...