Het laatste Formule 1 nieuws. Alle ontwikkelingen, coureurs, actuele standen en kalender
Home F1 nieuws Nico Rosberg over de impact van ‘Drive to Survive’ op zijn strijd met Lewis Hamilton

Nico Rosberg over de impact van ‘Drive to Survive’ op zijn strijd met Lewis Hamilton

221
Nico Rosberg over de impact van ‘Drive to Survive’ op zijn strijd met Lewis Hamilton

De invloed van ‘Drive to Survive’ op de Formule 1

Sinds de lancering van de populaire Netflix-docuserie ‘Drive to Survive’ (DTS) in 2019, heeft de Formule 1 een ongekende groei doorgemaakt, vooral in Noord-Amerika. De serie, die een kijkje achter de schermen biedt tijdens elk Grand Prix-weekend, heeft de interesse in de Formule 1 in de Verenigde Staten aanzienlijk vergroot. Dit heeft geleid tot een grotere betrokkenheid van het Amerikaanse publiek bij de sport. Haas teambaas Guenther Steiner is dankzij zijn optreden in de serie uitgegroeid tot een favoriet onder de fans, wat zelfs heeft geresulteerd in het schrijven van een boek en Steiner-gerelateerde merchandise.

Nico Rosberg over ‘Drive to Survive’ tijdens zijn kampioenschap

Nico Rosberg, de wereldkampioen Formule 1 van 2016, heeft aangegeven dat als ‘Drive to Survive’ had bestaan tijdens zijn kampioenschapsjaar, dit “een ramp” zou zijn geweest. Rosberg, die met pensioen ging voordat DTS werd gecreëerd, heeft nooit de ervaring gehad van een camera die hem bijna overal volgde tijdens een Grand Prix-weekend. Hij geeft toe dat als DTS er in 2016 was geweest, het zijn concentratie op de strijd met Lewis Hamilton voor de titel had kunnen afleiden. Ondanks deze zorgen erkent Rosberg de positieve invloed van DTS op de kijkcijfers van de Formule 1.

De impact van DTS op de populariteit van de Formule 1

Rosberg benadrukt dat de Formule 1 een ongelooflijke toename in kijkers heeft ervaren dankzij sociale media en Netflix, wat fenomenaal is. Hij wijst ook op de nieuwe generatie, die hij als zeer spannend beschouwt. Deze groei in populariteit is volgens Rosberg mede te danken aan de realistische weergave van individuen zoals Guenther Steiner en sommige teambazen in de serie. Hij merkt op dat de Formule 1 goed werk heeft verricht door van Netflix een reality-tv-show te maken, waarbij bepaalde personen bereid waren echt te zijn, ondanks de daaraan verbonden risico’s.

Lees ook:  Lewis Hamilton over zijn kleding: 'laat mij lekker dragen wat ik wil'

De zoektocht naar publiek voor andere raceseries

Rosberg sluit af met de opmerking dat hoewel de Formule 1 succesvol is in het aantrekken van kijkers, andere raceseries zoals Extreme E nog steeds op zoek zijn naar manieren om hun publiek te vergroten en te groeien. Hij benadrukt het belang van het vinden van unieke benaderingen om een publiek te genereren en de sport te laten groeien buiten de traditionele Formule 1-fanbasis.

Gerelateerd nieuws

Aston Martin Adrian Newey

Adrian Newey zet eerste stempel: ‘hij verandert de sfeer, niet alleen de auto’

Nog voordat Adrian Newey een centimeter aan de Aston Martin-auto heeft aangepast,...

Mclaren MCL39

Ex-McLaren-ingenieur over geheime remtruc: ‘deze verandering houdt banden in leven’

Tijdens de Grand Prix van Miami reden Oscar Piastri en Lando Norris...

Christian Horner Red Bull Racing

Christian Horner op wankel stoeltje: Red Bull maakt lijst met opvolgers

De positie van Christian Horner als teambaas van Red Bull staat ernstig...

James Vowles Williams

Vowles over groeiende markt in VS: ‘een kwart van de sponsors komt daar vandaan’

De Verenigde Staten zijn in razendsnel tempo van buitenstaander naar spilmarkt voor...