Het laatste Formule 1 nieuws. Alle ontwikkelingen, coureurs, actuele standen en kalender
Home F1 nieuws Nico Rosberg over de impact van ‘Drive to Survive’ op zijn strijd met Lewis Hamilton
F1 nieuws

Nico Rosberg over de impact van ‘Drive to Survive’ op zijn strijd met Lewis Hamilton

77
nico rosberg

De invloed van ‘Drive to Survive’ op de Formule 1

Sinds de lancering van de populaire Netflix-docuserie ‘Drive to Survive’ (DTS) in 2019, heeft de Formule 1 een ongekende groei doorgemaakt, vooral in Noord-Amerika. De serie, die een kijkje achter de schermen biedt tijdens elk Grand Prix-weekend, heeft de interesse in de Formule 1 in de Verenigde Staten aanzienlijk vergroot. Dit heeft geleid tot een grotere betrokkenheid van het Amerikaanse publiek bij de sport. Haas teambaas Guenther Steiner is dankzij zijn optreden in de serie uitgegroeid tot een favoriet onder de fans, wat zelfs heeft geresulteerd in het schrijven van een boek en Steiner-gerelateerde merchandise.

Nico Rosberg over ‘Drive to Survive’ tijdens zijn kampioenschap

Nico Rosberg, de wereldkampioen Formule 1 van 2016, heeft aangegeven dat als ‘Drive to Survive’ had bestaan tijdens zijn kampioenschapsjaar, dit “een ramp” zou zijn geweest. Rosberg, die met pensioen ging voordat DTS werd gecreëerd, heeft nooit de ervaring gehad van een camera die hem bijna overal volgde tijdens een Grand Prix-weekend. Hij geeft toe dat als DTS er in 2016 was geweest, het zijn concentratie op de strijd met Lewis Hamilton voor de titel had kunnen afleiden. Ondanks deze zorgen erkent Rosberg de positieve invloed van DTS op de kijkcijfers van de Formule 1.

De impact van DTS op de populariteit van de Formule 1

Rosberg benadrukt dat de Formule 1 een ongelooflijke toename in kijkers heeft ervaren dankzij sociale media en Netflix, wat fenomenaal is. Hij wijst ook op de nieuwe generatie, die hij als zeer spannend beschouwt. Deze groei in populariteit is volgens Rosberg mede te danken aan de realistische weergave van individuen zoals Guenther Steiner en sommige teambazen in de serie. Hij merkt op dat de Formule 1 goed werk heeft verricht door van Netflix een reality-tv-show te maken, waarbij bepaalde personen bereid waren echt te zijn, ondanks de daaraan verbonden risico’s.

Lees ook:  Lewis Hamilton verrast met Helmut Marko's "positieve woorden"

De zoektocht naar publiek voor andere raceseries

Rosberg sluit af met de opmerking dat hoewel de Formule 1 succesvol is in het aantrekken van kijkers, andere raceseries zoals Extreme E nog steeds op zoek zijn naar manieren om hun publiek te vergroten en te groeien. Hij benadrukt het belang van het vinden van unieke benaderingen om een publiek te genereren en de sport te laten groeien buiten de traditionele Formule 1-fanbasis.

Gerelateerd nieuws

FIA start onderzoek naar flexibele voorvleugels na klacht Red Bull

De FIA heeft een onderzoek aangekondigd naar de flexibiliteit van voorvleugels in...

Vooruitblik en voorspellingen voor de Belgische Grand Prix van 2024

De Belgische Grand Prix van 2024 belooft een spannend weekend te worden...

Coronel: ‘Verstappen hoeft niet bang te zijn voor gridstraf in België’

Max Verstappen zal naar verwachting een gridstraf krijgen tijdens de Grand Prix...

Esteban Ocon tekent verrassend contract bij Haas F1 voor 2025

Esteban Ocon heeft een meerjarig contract getekend bij het Haas F1 team,...

De strijd om Sergio Perez’ Red Bull F1-zitje

Sergio Perez’ positie bij Red Bull Racing staat onder grote druk. Ondanks...

Fernando Alonso’s woede tegen FIA en Aston Martin barst los

Fernando Alonso uitte zijn frustratie over de FIA en Aston Martin tijdens...

Mercedes’ geheime W15-test in Hongarije onthult nieuwe ontwikkelingen

Mercedes heeft tijdens de openingssessies van de Hongaarse Grand Prix in het...

Ferrari’s technische vernieuwingen voor Spa en Vasseur’s aangekondigde structurele hervormingen

Ferrari bevestigt een geüpdate vloer voor de Grand Prix van België op...