Het laatste Formule 1 nieuws. Alle ontwikkelingen, coureurs, actuele standen en kalender
Home F1 nieuws Nico Rosberg over de impact van ‘Drive to Survive’ op zijn strijd met Lewis Hamilton
F1 nieuws

Nico Rosberg over de impact van ‘Drive to Survive’ op zijn strijd met Lewis Hamilton

59
nico rosberg

De invloed van ‘Drive to Survive’ op de Formule 1

Sinds de lancering van de populaire Netflix-docuserie ‘Drive to Survive’ (DTS) in 2019, heeft de Formule 1 een ongekende groei doorgemaakt, vooral in Noord-Amerika. De serie, die een kijkje achter de schermen biedt tijdens elk Grand Prix-weekend, heeft de interesse in de Formule 1 in de Verenigde Staten aanzienlijk vergroot. Dit heeft geleid tot een grotere betrokkenheid van het Amerikaanse publiek bij de sport. Haas teambaas Guenther Steiner is dankzij zijn optreden in de serie uitgegroeid tot een favoriet onder de fans, wat zelfs heeft geresulteerd in het schrijven van een boek en Steiner-gerelateerde merchandise.

Nico Rosberg over ‘Drive to Survive’ tijdens zijn kampioenschap

Nico Rosberg, de wereldkampioen Formule 1 van 2016, heeft aangegeven dat als ‘Drive to Survive’ had bestaan tijdens zijn kampioenschapsjaar, dit “een ramp” zou zijn geweest. Rosberg, die met pensioen ging voordat DTS werd gecreëerd, heeft nooit de ervaring gehad van een camera die hem bijna overal volgde tijdens een Grand Prix-weekend. Hij geeft toe dat als DTS er in 2016 was geweest, het zijn concentratie op de strijd met Lewis Hamilton voor de titel had kunnen afleiden. Ondanks deze zorgen erkent Rosberg de positieve invloed van DTS op de kijkcijfers van de Formule 1.

De impact van DTS op de populariteit van de Formule 1

Rosberg benadrukt dat de Formule 1 een ongelooflijke toename in kijkers heeft ervaren dankzij sociale media en Netflix, wat fenomenaal is. Hij wijst ook op de nieuwe generatie, die hij als zeer spannend beschouwt. Deze groei in populariteit is volgens Rosberg mede te danken aan de realistische weergave van individuen zoals Guenther Steiner en sommige teambazen in de serie. Hij merkt op dat de Formule 1 goed werk heeft verricht door van Netflix een reality-tv-show te maken, waarbij bepaalde personen bereid waren echt te zijn, ondanks de daaraan verbonden risico’s.

De zoektocht naar publiek voor andere raceseries

Rosberg sluit af met de opmerking dat hoewel de Formule 1 succesvol is in het aantrekken van kijkers, andere raceseries zoals Extreme E nog steeds op zoek zijn naar manieren om hun publiek te vergroten en te groeien. Hij benadrukt het belang van het vinden van unieke benaderingen om een publiek te genereren en de sport te laten groeien buiten de traditionele Formule 1-fanbasis.

Gerelateerd nieuws

Toto Wolff legt uit waarom George Russell achter Lewis Hamilton eindigde bij de Grand Prix van Imola

Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft uitgelegd waarom George Russell een tweede keer de...

Leclerc: Ferrari’s powerstrategie kostte een betere F1 Imola GP-resultaat

Ferrari’s prestaties tijdens de kwalificatie Het Italiaanse team maakte indruk tijdens de...

Resultaten GP Imola 2024: Max Verstappen verslaat Lando Norris

Verstappen’s overwinning in een spannende race Max Verstappen van Red Bull heeft...

Lando Norris weerlegt de ‘beetje domme’ theorie over Max Verstappen in Imola

Max Verstappen en Red Bull zijn niet afgeschreven Lando Norris vindt dat...

Verstappen prijst ‘slipstream-maatje’ Hulkenberg na pole in Imola

Samenwerking tussen Verstappen en Hulkenberg Max Verstappen en Red Bull leken dit...

Oscar Piastri ontvangt gridstraf van 3 plaatsen bij F1 Imola GP voor het hinderen van Magnussen

Incident tijdens Q1 sessie Tijdens de eerste kwalificatiesessie (Q1) hinderde Oscar Piastri,...

Sainz: Ferrari F1 upgrade verwachtingen “volledig buiten de realiteit”

De nieuwe upgrades van Ferrari Ferrari bracht een uitgebreide set upgrades naar...

Helmut Marko over vorm Red Bull: “Als dat niet lukt, is er iets goed mis”

Problemen bij Red Bull Racing in Imola Er is veel werk aan...