Nieuwe ontwerp van de voorvleugel
Aston Martin heeft op de Grand Prix van Emilia Romagna een reeks nieuwe onderdelen geïntroduceerd die de prestaties van het team moeten verbeteren. Een opvallend nieuw ontwerp is te zien in de voorvleugel van de AMR24. De voorvleugel is aangepast met segmentatie van de binnen- en buitenkant van de twee bovenste flappen, waarbij een V-vormige geometrie is gebruikt. Deze wijziging helpt de luchtstroom beter te beheren zonder de downforce negatief te beïnvloeden.
Daarnaast zijn er wijzigingen aangebracht aan de eindplaat van de voorvleugel. Er is meer materiaal toegevoegd aan de achterrand, waar eerder een gebogen uitsnijding was die taps toeliep naar de flapverbinding. Dit ontwerp beïnvloedt hoe de duikvlakken werken, doordat er nu meer oppervlak is om mee te interacteren. De verticale verlenging van de eindplaat eindigt echter in lijn met de flapverbinding, wat zorgt voor een verlengde afscheidingsoppervlakte die harmonieert met de semi-gedetacheerde flappen.
Wijzigingen aan het centrale gedeelte van de vleugel
Het centrale gedeelte van de voorvleugel is ook herzien. De overgang van de hoofdvleugel is versmald en de lengte van de neuspunt is gewijzigd. De neuspunt zit nu iets voor het tweede element, in plaats van een paar millimeter erachter. Deze neuspunt heeft ook een verwijderbaar paneel, waarmee het team een luchtinlaat voor de bestuurder kan integreren.
Deze aanpassingen hebben geleid tot veranderingen in de layout van de ondersteuningsbeugels. Het tweevoudige ontwerp aan weerszijden van de neus is vervangen door een enkelvoudige beugel, met een gecentraliseerde beugel die de gewijzigde belasting kan dragen. Aston Martin zal naar verwachting op vrijdag nog meer nieuwe onderdelen onthullen, waaronder een nieuwe vloer, sidepod en motorafdekking. Het team hoopt met deze aanpassingen een stap vooruit te zetten in de strijd achter Red Bull.